Hoe je rotklussen gedaan krijgt


of niet…

Hij vertikt het gewoon. Ik moet hem elke keer achter zijn broek aan zitten om die bezoekrapporten op tijd in te leveren.

Heb je enig idee waarom?

Hij vindt het gewoon een rotklus. Hij wil naar buiten.

Tja. Klinkt logisch voor een accountmanager.

Ja. Maar ja, er hoort nu eenmaal administratie bij.

Begrijp ik. En die rapporten, die heb jij nodig om…?

Wij willen gewoon inzicht in wat die buitendienstmannen bij de klant doen.

Je vertrouwt hem niet?

Jawel. Maar er staat gewoon heel veel informatie in voor de binnendienst.

Want? De binnen- en de buitendienst spreken elkaar nooit?

Tuurlijk wel. Maar dan ligt de informatie ook vast. En er zijn ook nog anderen die het moeten doorlezen.

En gebeurt dat ook, dat doorlezen?

Soms.

Hoe vaak is soms?

Mwah.. Misschien te weinig.

Denk je dat die buitendienstmannen misschien wéten dat er weinig mee gebeurt? Zien ze er het nut niet van in?

Het zou kunnen van niet. Maar ze vinden het volgens mij gewoon een rotklus. Tja, en iederéén heeft wel eens een taak die niet leuk is. Ze hoeven niet altijd hun zin te krijgen.

Oké. Het gaat jou er dus eigenlijk om wie bepaalt.

Zou je die rotklussen ook makkelijker kunnen maken zodat ze meer tijd over houden voor de klussen die ze wel graag doen?

Dus jij vindt dat ik ze hun zin moet geven?

Wat jij wil. Of je moet het fijn vinden om steeds tegen de stroom in te zwemmen. Misschien kun je je energie beter gebruiken.
Voor managementrapportages ofzo.

Deel dit bericht:



Geplaatst op april 8th, door Nancy Kerstens in Artikelen.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *