Kiezen vraagt karakter


Gemiddeld avondje. Kids op bed,  laptop op schoot en TV op de achtergrond aan. Nog even werken. Tja, ook de ondernemer doet aan ‚het nieuwe werken’ (waarom noemen we dit nog ‚nieuw’ vroeg een vriendin van mij zich laatst nog terecht af).

En toen gebeurde het. Je krijgt inspiratie waar je het wil zien. Zomaar tijdens de reclame. ‚Karakter is bewust kiezen’, schreeuwde de slogan. Want ja..dat doet reclame. Schreeuwen om aandacht. Jouw aandacht om precies te zijn. Maar goed, ik dwaal af.

Ik herhaal het een paar keer in mijzelf…’karakter is bewust kiezen’…herkauw het nog eens. Mooie zin. maar klopt het ook? Kiezen vraagt in ieder geval karakter. Dat kom ik in de praktijk regelmatig tegen.

Een stapje verder…Door jezelf (je karakter) te kennen kun je bewuster kiezen. Mmm…komt al dichter in de buurt. ‘Bewustwording geeft keuze’. En de cirkel is rond. Met die slogan ben ik 4,5 jaar geleden begonnen. Weet wie je in essentie bent,  weet wat bij je past, wat waardevol is voor jou, weet wie je wil zijn en kiezen gaat een stuk makkelijker. Je hebt een leven lang voor deze ontdekkingen. Enjoy :-)

Deel dit bericht:



Geplaatst op juni 30th, door Nancy Kerstens in Artikelen.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *